Pasta z białej fasoli czyli wegański smalczyk


Ostatnio upiekłam pyszny chleb gryczany, który zawsze się udaje. Kiedy wyjęłam go z piekarnika i  cała kuchnia nim pachniała, pomyślałam, że zjadłabym go ze smalczykiem z domowym kwaszonym ogórkiem. Następnego dnia zrobiłam smalczyk, ale tym razem wegański – z białej fasoli, cebulki i jabłka 🙂 Wyszedł świetny 🙂 Jest to Inspiracja z książki „Smakoterapia – kuchnia roślinna, bez glutenu, nabiału i cukru” Iwony Zasuwy, którą szczerze polecam. Książkę dostałam pod choinkę od Mojego Tomka i udało mi się już przetestować kilka przepisów. Nie wszystkie mi się udały, ale wiele na stałe wejdzie do naszej kuchni, a na pewno „fasolowy smalczyk”. 

Składniki:
– 3/4 szklanki suchej białej fasoli (dla śpieszących się puszka białej fasoli konserwowej)
– 1 jabłko (najlepiej kwaśne)
– 2 średnie cebule
– 2 grube plastry cytryny
– przyprawy w proporcjach według swojego podniebienia: sól, pieprz, majeranek, wędzona papryka, czosnek

Przygotowanie:
Jeśli wybierasz wersję bardziej czasochłonną, a co za tym idzie smaczniejszą, fasolę zalej zimną wodą i zostaw na co najmniej 10 godz. Po tym czasie odlej resztę wody i przepłucz na sitku. Zalej ponownie wodą i gotuj przez ok. 1 godzinę.
W wersji dla śpieszących się, fasolę z puszki odlej z zalewy i przepłucz dokładnie pod wodą.

W obu wersjach zmiksuj fasolę na gładką masę. Dalej pokrój w drobną kostkę cebulę i jabłko. Cebulę podsmaż na oleju aż zmięknie. Wrzuć na patelnię jabłka i razem z cebulą duś kilka minut. Fasolę, cebulę i jabłko wraz z sokiem z cytryny i przyprawami dokładnie wymieszaj. Smalczyk gotowy 🙂

Smacznego smalczykowego 🙂

Published by

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *